2014. június 30., hétfő

Tápióka keményítő? Nem kell!!

Egyre több receptben találkozok a tápióka keményítővel így elkezdtem egy kicsit jobban vizsgálgatni, de nem győzött meg. Szerintem simán nélkülözhető, helyettesíthető semmi szükségünk nincs rá.

Lehet, hogy szuper vele sütni főzni és olcsó, de nézzük csak:

- "A legtöbb maniókafajtában különböző mennyiségű cianidot képező cukorszármazék fordul elő. A természeti népek bonyolult finomítási eljárást dolgoztak ki a méreg eltávolítására, amelynek során a gumókat reszelik, préselik és hevítik. A növény mérgét (hidrogén-cianid) dárdákhoz és nyilakhoz használják."
- 100g tápióka keményítő 87g szénhidrátot tartalmaz

Ez a két adat nekem tökéletesen elegendő ahhoz, hogy ne fogyasszam így nem is kutattam tovább.
Kérdem én, miért kell erőltetnünk egy ilyen növény fogyasztását ami ilyen mérget termel? Tök mindegy milyen eljárásokon megy keresztül, hogy ehetővé váljon a természetességtől fényévekre van.

Inkább használjatok helyette útifű maghéjat!
Ugyanúgy megfelelő főzelékhez, pudinghoz sűrítésre és a kenyereknek is kiváló állagot ad.
100g-ból 4g szénhidrát.
85% élelmi rost

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése