2014. október 14., kedd

NE VEGYETEK KÓKUSZVIRÁG CUKROT!!!


"Mikor először hallottam a kókuszvirág cukorról, kicsit meglepődtem, és csak óvatosan örültem annak, hogy létezne egy 35-ös glikémiás indexű, karamellizálható, természetes cukor? Utánanéztem az összetételének, és azt olvastam, hogy 86-89%-ban szacharóz, azaz répacukor (sima cukor), a fennmaradó rész főleg glükóz és fruktóz. Az ásványi anyag tartalma valóban kiemelkedő a répa/nádcukorhoz képest, de ez az én ismereteim szerint nem befolyásolhatja olyan mértékben a felszívódást, hogy a glikémiás indexe ilyen szép alacsony legyen.
Utánaolvastam annak is, hogy ki és hol, hogyan mérte ezt a GI adatot. Meg is találtam a bizonylatot, amire mindenhol hivatkoznak: a Fülöp-szigetek egyik állami intézménye végezte a vizsgálatot. Jelenleg ez az ország a kókuszvirág cukor legnagyobb exportőre a világon...
Mindent egybevetve, az összetétele alapján nekem komoly kétségeim vannak az alacsony GI miatt, a hivatkozott vizsgálatot pedig nem tudom függetlennek tekinteni, így nem győzött meg. Szóval fájdalom, de szerintem: ami úgy néz ki, mint egy kacsa, úgy hápog, mint egy kacsa, és úgy úszik a vízen, mint egy kacsa... az valószínűleg egy kacsa. Amíg nem születik meggyőzőbb bizonyíték a kókuszvirág cukor alacsony GI értéke mellett, sem fogyasztani, sem ajánlani nem fogom."
Forrás:www.mindenmentes.hu

Ha ez nem lenne elég azért sem ajánlanám, mert a kókusz virágából készül ebből következik egy kis józan paraszti ésszel, hogy ha erre nagy lesz a kereslet kevesebb kókuszdió tud majd "megszületni" ha idő előtt leszedik a virágokat, így majd drágul a kókuszreszelék, kókuszzsír, kókusztej...!
Ugye ezt nagyon nem szeretnénk??

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése