2015. március 5., csütörtök

Tanulj meg más nézőpontot is felvenni!

Felettébb érdekesek és tanulságosak voltak számomra a tegnapi gyerekneveléses posztomhoz való reakciók.

Lehet erről a végletekig vitatkozni azt gondolom, hisz nem egy könnyű téma.
Örülök azért annak, hogy több olyan HITELES NŐ is hozzászólt, a pártomra állt és megértette amit szeretnék, aki ANYA is, így Ők megerősítettek abban, hogy az elméletem lehetséges a gyakorlatban is. Tudtam ezt eddig is, hiszen az én anyukámnál jobbat nem is kaphattam volna a világon ez biztos.
Nem emlékszem, hogy valaha is ordított volna velem, ráncigált volna vagy bármit okozott volna ami maradandó rossz érzést keltett volna bennem gyermekként. Pedig teljesen biztos, hogy nála is elszakadt párszor a cérna, mert már akkor is eléggé akaratos voltam, plusz van egy nővérem is és ez nem azt jelenti, hogy sosem volt konfliktus és mindig minden happy volt. Ez azt jelenti, hogy Ő másképp tudta kezelni a helyzetet!!!!!!!!!

Akárhogy erőltetem a memóriám és próbálok rossz emléket keresni gyerekkoromból vele kapcsolatban egyszerűen nem találok. Ami eszembe jut mindig az a határtalanul óriási odaadás és szeretet érzése amit MINDIG éreztem/éreztünk a testvéremmel a mai napig.

A lényeg az én részemről megtörtént. Átment az üzenetem amit szerettem volna közölni és nem gondolom, hogy bárki miattam lenne jobb anya vagy majd én fogom megváltoztatni a gyereknevelésről alkotott nézeteit csupán annyit osztottam meg veletek, hogy én elméletben, hogyan gondolom és mit látok a környezetemben.

Kérdezte valaki mit csinálnék bizonyos helyzetekben.
A tömör lényeg: Megpróbálnám felvenni és átérezni a gyerekem nézőpontját. Megpróbálnám magam kívülről szemlélni az Ő szemével, gondolataival és érzéseivel.
Ez mindig minden élethelyzetben nagyon fontos:
MÁS NÉZŐPONTOT FELVENNI!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése