2015. február 6., péntek

Paleo kókusz joghurt

Pont, mint az igazi. :)

KÓKUSZJOGHURT :D

Napsütéses csodaszép reggelt kívánok Nektek! <3
Eddig nem reggeliztem, de ezután ez lesz a reggeli. Nagyon könnyű megcsinálni, kevés idő kell hozzá és gazdaságos, mert nem kell állandóan megvennünk a probiotikumot, mert ezzel a módszerrel ehetjük folyamatosan.

1 liter kókusztejet (cocmasból is jó) felmelegítettem, de nem forraltam. Hozzáadtam egy adag probiotikumot aztán 1 ek zselatint elkevertem egy kicsi hideg vízben és azt is beleöntöttem. Most nem tettem bele, de legközelebb egy csipet cukrot is fogok. (Nem kell kitérni a hitetekből, csak 1 csipet 1 literhez az semmi.)
Mindezt jól záródó műanyag dobozba tettem azonnal míg meleg volt és bebugyoláltam az ágyamban a takarómmal.
Éjjel én alszom az ágyamban nappal pedig a kókuszjoghurt. :D

10-12 óra múlva kivettem, összekevertem és betettem a hűtőbe. Zselatinos remegős állaga lett amit össze botmixereztem egy citrom levével. Nagyon jó lett.
Természetesen ízesíthetitek kevés gyümivel, eritrittel, vaníliával vagy amivel akarjátok, de az a legjobb ha csak citrommal, mint én.

A következő adagot már nem probival oltjuk majd be hanem ebből a kész joghurtból kiveszünk 1,5- 2dl-t és azt tesszük majd a meleg kókusztejbe. Szóval csak egy adag probira van szükségünk az indulásnál.

Nálam tudjátok a babykanál ami elmaradhatatlan. :D
Több idő leírni esküszöm, mint megcsinálni.

Ki fogja kipróbálni?
Joghurt kókusztejből

11 megjegyzés:

  1. Mennyi az 1 adag probiotikum és melyiker ajánlod?Nagyon jól hangzik,mindenképp kipróbálom :-)

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Én úgy készítettem (joghurtkészítővel), hogy 400 ml Aroy-D kókusztej és 800 ml víz, ebbe egy evőkanál zselatin. Viszont folyós, vízszerű lett az egész, még próbáltam konjac liszttel is süríteni reggel, útifűmaghéjjal, de nagyon nem sikerült. :( Túl híg lett? Vagy kevés a zselatin?

    VálaszTörlés
  3. Probiotikumot gyógyszertárban tudtok venni.
    Nagyon nehéz eltalálni, hogy az állaga jó legyen. Vagy túl híg lesz ha kevés a zselatin, de akkor se dobd ki, nagyszerű ivójoghurt lett tele minden jóval, ha meg sok a zselatin remegős lesz olyankor össze botmixerezem vagy turmixolok hozzá egy kis gyümölcsöt és máris szuper joghurt állaga lesz. :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Agi, a kapszulas probiotikumbol hany db-ot kell adni 1 l kokusztejhez?

    VálaszTörlés
  5. Szia Agi, a kapszulas probiotikumbol hany db-ot kell adni 1 l kokusztejhez?

    VálaszTörlés
  6. Mar olvasom a hozzaszolasokbol, hogy a probiotikumot patikaban kell megvenni, de milyen kiszerelesben, por, tabletta, kapszula? Es abbol mennyi kell a literhez?

    VálaszTörlés
  7. Szia Ági! Ma végre sikerült a joghurt, 3. próbálkozásra már az állaga is jó lett 😃
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  8. Szia Ági! Ma végre sikerült a joghurt, 3. próbálkozásra már az állaga is jó lett 😃
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok!!!

    Én még viszonylag új vagyok ebben a paleo világban (január elején kezdtem), kérlek áruljátok el, hogy a probiotikumot ki lehet- e hagyni ebből a receptből; ha tudjátok esetleg; a miértje is igazán érdekelne. Ezer köszönet előre is a válaszotokért

    VálaszTörlés
  10. en a zselatinnal vagyok bajba? milyen zselatin tudok hasznalni?

    VálaszTörlés