2015. február 9., hétfő

ADÓKEDVEZMÉNY!

ADÓKEDVEZMÉNY!!!

Mindenki mostanában kapja meg az adóbevalláshoz szükséges papírokat ezért hozom ezt a témát.
Korábban írtam már róla, de sok az új tag, na meg most már tapasztalatból is tudok beszélni, hogy is működik ez a dolog.
A lustaságomból és az olyan "gördülékeny" ügyintézéseknek köszönhetően húztam a dolgot.
Tudjatok róla, mert senki nem mondja amit felháborítónak tartok!
Rengeteg betegség van ami után adókedvezmény jár.
Az én crohn betegségem súlyosan testi fogyatékos kategóriába tartozik, de például a cukorbetegség is.

MI A TEENDŐ?

5 évre visszamenőleg lehet igényelni. Én papír szerint 2010. márciusa óta vagyok beteg, így addig visszamenőleg újra kellett csináltatnom az adóbevallásaimat.
Kérnem kellett a dokitól egy igazolást amin rajta van, hogy mi a bajom és mikortól stb. Ő tudni fogja ha mondod neki mire kell.
Nagyon fontos, hogy szerepeljen ezen a papíron a BNO kód!!!
(Nekem elfelejtették ráírni.)

Ha megvannak az adóbevallások be kell vinni az APEH-nak.
Kivehetnek ellenőrzésre és akkor megvizsgálnak, hogy tényleg jogosult vagy-e a kedvezményre. Az orvosi papír csak akkor kell ha ilyen ellenőrzést kapsz.
Ahogy bevitted az adóbevallásokat 30 napon belül ki kell fizetniük ami jár Neked akkor is ha ellenőriznek. Ha túllépik a 30 napot késedelmi kamatot kell fizetniük.
Nem kevés összegekről beszélünk, főleg ha visszamenőleg is meg tudod kérni, mert eddig nem tudtál az egészről.
A minimálbér 5%-a havonta ami akár több százezer forintot is jelenthet!!

http://nav.gov.hu/…/ugyfelszol…/segitbetegsegkedvezmeny.html

Itt egy lista amiben a betegségek is szerepelnek: http://www.civilkontroll.com/adokedvezmeny-sokaknak-jar-de…/

Tudtál róla? Hasznos volt Neked ez a bejegyzés?

Osszátok légyszi ezerrel, tudjon róla mindenki!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése