2013. február 27., szerda

Stresszmentesen

Annyit hallunk a stressz káros hatásairól manapság, hogy szerintem már az is stresszel akinek eddig semmi baja nem volt és ha valami bajunk van ráfogjuk a stresszre. 
Nekünk paleoknak az ősember élete a példa, próbálkozunk ebben a nyugati modern világban lavírozni, hogy amennyire csak tőlünk telik úgy éljünk, ahogyan ők éltek, de a mi világunkban is helyt tudjunk állni. Szerintem ez nagyon nehéz feladat. 
A legnagyobb különbséget a két világ között stressz szempontjából a levezetésben látom. Mert valljuk be ha mélyen belegondolunk egyáltalán nem lehetett az ősembernek sem könnyű, stresszmentes élete. Ki volt téve az időjárás viszontagságainak, a bogaraknak, ragadozó vadállatoknak. Állandóan ébernek kellett lennie szerintem még alvás közben is, nehogy megtámadja valami. 
A különbség szerintem az, hogy ha egy ősembert stressz helyzet ért akkor futott, ugrott, menekült. Valamilyen fizikai erőkifejtést csinált ami biztos, hogy hatással volt a szervezetére a stressz levezetésében.
Nézzük nálunk, hogy megy ez. Ha olyat mond a főnököm, hogy legszívesebben bevernék neki egyet nem szaladhatok el, nem is bánthatom csak lenyelem és gyűlik bennem a feszültség ami egyre jobban felemészt. 
Ez történt velem is. Olyan munkahelyem volt, amit nagyon nem szerettem, azt éreztem teljesen felőröl minden egyes ott töltött perc, de még amit nem ott töltöttem is, mert folyton csak az járt a fejemben, hogy mikor kell menni és mennyire utálom. Most, hogy újra előjöttek a tüneteim volt egy hét szabim aztán táppénzre jöttem és egyik nap úgy döntöttem, hogy elég. Nekem az egészségem mindennél és mindenkinél fontosabb. 
Felhívtam a főnököt és felmondtam. Szerintem attól a naptól kezdve, ahogy meghoztam ezt a döntést a hasam jelentősen javult. Annyira felszabadult és boldog vagyok, hogy még így 3 nap után is még alig hiszem el, attól függetlenül, hogy még fogalmam sincs mihez kezdek majd. Olyan, mintha álmodnék. :) 
Megfogadtam, megtanultam, hogy többet nem teszem ki magam ilyen helyzetnek. Több, mit egy évig csináltam ezt a borzalmat mire rájöttem, hogy a választás az enyém. Az életem irányítása az én kezemben van. 
Stresszmentes élet szerintem nem létezik. Természetes dolog, mert az ősembernek is volt, de én megpróbálom úgy élni az életem ezek után, hogy amennyire csak tőlem telik elkerüljem.

Így érzem most magam :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése