2016. június 6., hétfő

PALEO "TÚRÓGOMBÓC"

Túró, totu, cukor, glutén, és tejtermékek nélkül! ;)
5-6 éve nem ettem túrógombócot, mióta paleo vagyok. Nem is szoktam annyira vágyni a régi dolgok után, de ez most az utóbbi pár napban mindig itt volt a fejemben és nem hagyott nyugodni, így muszáj voltam tenni valamit. :D
Ezt a receptet én találtam ki tegnap délután és nekem annyira elképsztően ízlett az eredmény, hogy teljesen elájultam magamtól és meg kell osztanom veletek is. :D :D
Hozzávalók:
130g cukkini (már meghámozva, ez 1 kicsi db)
60g kókuszliszt
1 ek útifű maghéj
40 g kókuszreszelék
3 ek tojásfehérjepor http://www.myprotein.hu/…/tojasfeherje-por-eg…/10529687.html
8 csepp vaníliás stevia ha ez nincs akkor egy kis vanília és ízlés szerint eritrit vagy valamilyen édesítő
http://hu.iherb.com/Now-Foods-Better-Stevia-Liquid-Sw…/16558
3 db tojás
1 kis bio citrom héja és leve
Forgatáshoz:
pár marék dió
eritrit
kókuszjoghurt vagy cocmas egy kis édesítővel, citromlével kikeverve a leöntéshez
A cukkinit aprítóval nagyon kicsi darabokra aprítottam, majd hozzáadtam a többi hozzávalót és mindent habverővel összekevertem, kicsit állni hagytam.
A diót összeaprítottam, majd egy kis kacsazsíron serpenyőben eritrittel együtt illatosra pirítottam.
Eközben egy lábasban tettem fel vizet egy csipet sóval, amikor a víz felfőtt, gombócokat formázok a masszából és beledobom a vízbe. Amikor feljön a tetejére akkor van kész, egy kanállal kiemelem és egyből a pirított dióba forgatom.
Tálalásnál leöntöttem egy kis kókuszjoghurttal, de akár cocmassal is lehet vagy lekvárral...
A cukkini egyáltalán nem érezhető és nem is látszik benne, ne féljetek tőle!
Ebből az adagból nekem 13 közepes méretű gombócom lett és amikor megkóstoltam én lepődtem meg a legjobban, hogy ez mennyire jól sikerült. :D
Jó étvágyat hozzá és várom a visszajelzéseiteket, hogy ízlett!

paleo túrógombóc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése