2013. január 2., szerda

Autoimmun betegségek

Fogalmam sem volt mit takar igazából az, hogy autoimmun betegség míg nem olvastam el Szedi Gábor Paleolit táplálkozás című könyvét. Annyit hallottam mindenhol azelőtt, hogy az immunrendszer nem ismeri fel a saját sejtjeit ezért támadni kezdi, de egyszerűen nem értettem. 
Miért? Miért nem ismeri fel a testem a saját sejtjeit?
Miért támadja meg saját magát?
A gyógyszerek amiket ilyenkor adnak mind csak az immunrendszerünket gyengíti. Logikusnak tűnt, mert minél erősebb az immunrendszerem annál jobban felerősödnek a crohn betegség tünetei. Na de már gyanús volt akkor is, hogy ebből olyan jó nem sülhet ki ha az én immunrendszeremet egy életen át gyengíteni kell, hiszen annak a védelmemet kellene szolgálnia. Nemde?
Szerencsére a könyvben megtaláltam a választ és végre össze állt a kép, hogy is van ez. Amint már írtam a modern táplálkozás rengeteg olyan ételt tartalmaz ami a bélfalat áteresztővé teszi (glutén, lektin, szaponin) így szabad az út a "betolakodóknak". És most idézem a megvilágosító mondatokat Szendi könyvéből: 
"Ha egy idegen fehérje vagy vírus hasonló molekulát hordoz, mint a test valamely szövete, akkor az immunrendszer, amely támadást intéz a "betolakodó" ellen, később a saját szöveteit is támadni fogja. Az egyik gyanúsított fehérje a tejben található..."
Érted már?
Nem kell az immunrendszerünket gyengíteni. Sőt! Változtatni kell a táplálkozásodon, az életmódodon. Olyan életmódot kell folytatnunk amire teremtve lettünk! Tudom, hogy ez sajnos kivitelezhetetlen, de törekednünk kell rá.

Kinek ajánlom a paleolit táplálkozást? Minden autoimmun betegnek aki meg akar gyógyulni és minden embernek aki egészséges akar maradni.

Gyakori autoimmun betegségek:
1-es típusú cukorbetegség
sclerosis multiplex 
Sjörgen-szindróma
ízületi gyulladás
Crohn betegség
colitis ulcerosa
vitiligo
pajzsmirigy alulműködés
pajzsmirigy túlműködés 
stb.



Bizonyítékaink a ma élő természeti népek akik halászattal, vadászattal és gyűjtögetéssel szereznek maguknak élelmet. Körükben ismeretlen minden fajta autoimmun betegség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése