2014. július 23., szerda

ADÓKEDVEZMÉNY!!!


Korábban írtam már róla, de sok az új tag, na meg most már tapasztalatból is tudok beszélni, hogy is működik ez a dolog.
A lustaságomból és az olyan "gördülékeny" ügyintézéseknek köszönhetően most jutottam el idáig.
Tudjatok róla, mert senki nem mondja amit felháborítónak tartok!
Rengeteg betegség van ami után adókedvezmény jár.
Az én crohn betegségem súlyosan testi fogyatékos kategóriába tartozik, de például a cukorbetegség is.

MI A TEENDŐ?

5 évre visszamenőleg lehet igényelni. Én papír szerint 2010. márciusa óta vagyok beteg, így addig visszamenőleg újra kellett csináltatnom az adóbevallásaimat.
Kérnem kellett a dokitól egy igazolást amin rajta van, hogy mi a bajom és mikortól stb. Ő tudni fogja ha mondod neki mire kell.
Nagyon fontos, hogy szerepeljen ezen a papíron a BNO kód!!!
(Nekem elfelejtették ráírni.)

Ha megvannak az adóbevallások be kell vinni az APEH-nak.
Kivehetnek ellenőrzésre és akkor megvizsgálnak, hogy tényleg jogosult vagy-e a kedvezményre. Az orvosi papír csak akkor kell ha ilyen ellenőrzést kapsz.
Ahogy bevitted az adóbevallásokat 30 napon belül ki kell fizetniük ami jár Neked akkor is ha ellenőriznek. Ha túllépik a 30 napot késedelmi kamatot kell fizetniük.
Nem kevés összegekről beszélünk, főleg ha visszamenőleg is meg tudod kérni, mert eddig nem tudtál az egészről. A minimálbér 5%-a havonta.

http://nav.gov.hu/nav/regiok/kozep_dunantul/kozepdunantul/ugyfelszolgalatok/segitbetegsegkedvezmeny.html

Itt egy lista amiben a betegségek is szerepelnek: http://www.civilkontroll.com/adokedvezmeny-sokaknak-jar-de-kevesen-tudnak-rola/

Tudtál róla? Hasznos volt Neked ez a bejegyzés?
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése