2014. november 27., csütörtök

Női önvédelem

Napjainkban egyre több nő lesz valamilyen támadás vagy erőszak áldozata. Sajnos én sem úsztam meg és bár fizikai sérülést nem szereztem, lelkit annál inkább. Sokáig nem jöttem rá, hogy ennek a hatására lettem visszahúzódó és gátlásos. Kínoztak az emlékek, mindentől megriadtam és gyakran ok nélkül hevesen vert a szívem. Teljesen elvesztettem a bizalmam az emberekben és magamba zárkóztam. Féltem az utcán még nappal is, még a kocsit is magamra zártam ha már jött valaki a közelben és sehova sem mertem egyedül menni még a boltba sem. Állandó félelemben élni nem élet. Amikor tudatára ébredtem, hogy mi okozta ezt bennem, elhatároztam, hogy változtatnom kell ezen, mert én nem így akarok élni és beiratkoztam a női önvédelmi tanfolyamra.  

Milyen egy női önvédelmi tanfolyam?

A női önvédelmi tanfolyam sokkal több, mint amit vártam tőle. Sokan nem tartják nőiesnek, ha egy nő harcművészetet tanul, de ők nem tudják pontosan, hogy itt miről is van szó. A férfiak szeretik ha a nő törékeny és vigyázni kell rá, a nők is szeretik ezt a törődést és biztonság érzetet, de nem lehet mindig mindenhol mellettem valaki aki majd megvéd ha kell. Azonban nemcsak veszélyes szituációkban lehet a hasznomra amit itt tanulok hanem a hétköznapi életben is.
 A tanfolyamra bárki jelentkezhet. Nincs korhatárhoz, testalkathoz, sem edzettségi szinthez kötve, mindenki az adottságaihoz mérten kap feladatot.  Az edzésekre kényelmes ruhában kell jönni (nadrág, póló, zokni). Mindig bemelegítéssel kezdünk jó hangulatban, de kellő komolysággal, ami már ráhangol a későbbi feladatokra. Amikor már jól bemelegedtünk olyan technikákat tanulunk, amihez nem kell erő, így a gyengébbik nem képviselői is könnyen elsajátíthatják.

Mit tanulhatsz itt?


Hogyan kerüljük el a veszélyes helyzeteket.
Hogyan viselkedjünk egy veszélyes szituációban.
Hogyan használhatjuk hétköznapi tárgyainkat fegyverként. Pl.: kulcs, táska, toll, esernyő stb.
Hogyan védekezzünk különböző támadások estén.
Hogyan üssünk és rúgjunk kihasználva a testünk összes erejét.
Hogyan essünk , hogy ne sérüljünk meg, ami akár egy jégen való megcsúszásnál is nagy hasznunkra válhat.
Hol vannak a testnek olyan pontjai, amik megnyomásával jelentős fájdalmat okozhatunk támadónknak.

Miért szeretem?


Egyre bátrabb és magabiztosabb vagyok az élet minden területén. A női önvédelem alapja harcművészet és nem attól lépek ki magabiztosabban az utcára, mert megtanultam pár technikát (persze ez is hozzátartozik), hanem azért is, mert folyamatosan sajátítok el egy olyan szemléletet, amellyel megtanultam egy kicsit másképp látni a világot és benne saját magam. Ezt pedig nagyon sok helyen tudom kamatoztatni.
Százszorta többet tanulok itt, mint csupán önvédelmet!
Szeretem az edzések utáni kellemes izomlázat, azokban az izmaimban is amiknek eddig a létezéséről sem tudtam.
Egyre fittebb és formásabb vagyok.
Nagyon változatos.  Minden egyes alkalomra kíváncsian, felcsigázva megyek: „Vajon milyen új dolgot tanulhatok ma?”
Teljesen kikapcsol a hétköznapokból, amit korábban semmilyen sportnak nem sikerült elérnie. Csak mi vagyunk ott és a feladat, semmi más.
Minden egyes edzéssel közelebb kerülök ahhoz a tudáshoz, ami segít nekem, hogy soha többé ne érezzem magam sérülékenynek, gyengének és kiszolgáltatottnak csak azért, mert nő vagyok.
Általa elkezdtem újra ÉLNI! :)

Hol?

További információk és elérhetőség: www.noionvedelem.fonixdojo.hu - de a Facebook-on is megtalálod őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése