2017. március 14., kedd

Én

Ott jártunk, hogy nyaralásból hazajövet én azonnal bele is vetettem magam a paleoba. Dobhattam ki amiket megvettem a természetgyógyász alatt. Kajákat is, gépeket is pl.:kenyérsütőgép stb., sebaj. Ha ez kell, akkor ez kell. Berendeltem egy csomó maglisztet, magot, édesítőt és mindenféle paleo dolgot ( akkor még negyed ennyi választék sem volt szerencsére!) és elkezdtem kísérletezni. Rettentően tetszett, hogy itt nem az van, hogy valaki rám akar sózni valamilyen terméket meg méréseket borsos áron amit persze csak nála lehet elérni, megvenni.

Megértettem, hogy az ételek egy része amiket ettem azelőtt, gyulladást keltettek a szervezetemben és áteresztővé tették a bélfalam, ezáltal az elfogyasztott fehérjék (pl. tejfehérje) ki tud menni a szervezetembe különböző galibákat okozni. Ezeket kezdi el támadni az immunrendszer, de nem tudja megkülönböztetni a saját sejtektől, mivel ezek hasonlítanak a saját fehérjéinkre. Így alakulnak ki az autoimmun betegségek.

Emlékeztek miket ettem régen? Mindent ami nem paleo. Változtatnom kellett a szemléletemen és nyitottnak kellett lennem az újra. Felfedezni egy új világot. :) Ki kellett próbálnom egy csomó mindent és új szokásokat kellett felvennem, na meg kitapasztalni az új kedvenceket. Igazából nem kellett, én akartam, ez az én választásom volt. Ikrek vagyok és nagyon kíváncsi, ez sokat segített. :)Mivel azelőtt sok-sok cukros dolgot ettem, ezt az édes íz iránti vágyamat tökéletesen ki tudtam elégíteni a 2 naponta sütögetett sütijeimmel, kenyerekkel is próbálkoztam, de hamar rájöttem, hogy úgy sem lesz sosem olyan amilyen volt, akkor meg minek. Szép lassacskán felfedeztem, hogy valójában a zöldségek finomak, a szalonna és a kolbász is, aminek pedig régen a szagától is kiszaladtam a világból. :D

Ekkor még mindig nagyon rosszul voltam a crohn-tól, ezért mindent azonnal akartam, hogy minél előbb jobban legyek. Görcsösen jól akartam mindent csinálni, ami nem biztos, hogy jó ötlet volt. Ment a folyamatos olvasás, kutatás, információ gyűjtés csak már ebben az irányban és próbáltam ezeket a mindennapjaimba beilleszteni. Mindent azonnal jól csinálni!
180 fokos fordulat az életvitelben hirtelen elég nagy stresszforrás lehet és akkor arról még nem is ejtettem szót, hogy az emberek reakciója is fokozza mindezt. Közben újra munkába álltam egy rettenetesen stresszes melóba. Kicsit felvágták a nyelvem így nem szoktam magam hagyni ha bántanak, de van az a helyzet amikor nem éri meg belebonyolódni a vitába egy látszólag tök hülye emberrel, aki úgy alkot véleményt valamiről, hogy semmit nem tud róla. Akkor csak vágok egy ilyen pofát és arra gondolok, hogy egyed csak a cukrot, kenyeret és igyál hozzá tejet is. :D
Ha engem nem érdekel, hogy más mit eszik akkor velem miért foglalkoznak? Miért gúnyolódnak, szemétkednek, erőltetnek...?

Új utazás következett, és most ennek megfelelően rendezkedtem be. Akkor még nem tudtam azt, hogy megint zsákutcába futottam az istenit neki, csak most paleon belül. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése